Webstock-2017

Vineri 29 septembrie are loc a zecea ediție a Webstock, eveniment ce se desfășoară pe parcursul unei zile și cuprinde Conferințele Webstock și Premiile Webstock.

Este a doua ediție la care particip și pentru că anul trecut am participat ca blogger half-day, ratând conferințele #webstockro de la 9 la 13.30, anul acesta mi-am învățat lecția și sunt blogger full-day – me happy 😆

Da, sunt happy, dar pe jumătate pentru că tot trebuie să aleg două micro-conferințe dintre cele șase care se vor desfășura în paralel. De la Dolly încoace n-au trecut încă la clonarea oamenilor, nu? Păcat!

Dar hai să prezint cele trei sesiuni de micro-conferințe de anul ăsta de la #webstockro poate până la sfârșitul articolul reușesc să mă decid.

Sesiunea 1 se numește Debate Section și dezbate următoarele teme: Influencer Marketing și Blogging.

Marketingul cu ajutorul influencerilor este o strategie pe care brandurile o folosesc și care poate da rezultate foarte bune dacă este implementată corect.

De ce funcționează influencer marketing?

Pentru că oamenii ascultă și au încredere în alți oameni mai mult decât în ce spun brandurile când vine vorba să cumpere produse sau servicii. Starcom Mediavest Group a lansat anul trecut un studiu foarte interesant numit Influencer’s Role despre care am scris aici. Judecând după numărul de vizualizări al articolului, subiectul influencerilor din România este unul foarte căutat.

Un alt motiv pentru care brandurile apelează la influenceri este și faptul că majoritatea acestora nu au reușit să comunice firesc, să-și găsească vocea așa cum spunea un speaker la conferința Top Social Brands de anul acesta. Apelând la influenceri, brandurile se umanizează. De asemenea beneficiază de un transfer de încredere din partea oamenilor care îl urmăresc pe respectivul influencer.

Bloggerii fac parte din categoria influencerilor, iar dacă brandul tău dorește să dezvolte campanii cu bloggeri, îți recomand să urmărești articolele lui Cristian China Birta din seria Decalogul campaniilor cu bloggeri.

Sesiunea 2 se numește How to Section și cuprinde temele Instagram și Best practices.

Profit de ocazie să vă anunț că sunt prezentă pe Instagram cu două conturi gipmedia.ro și cățeldecatifea.ro. Pe primul l-am deschis anul trecut, iar pe-al doilea, anul acesta. Sunt două conturi cu conținut diferit: la postările pentru contul de companie lucrez mai mult pentru că sunt informaționale, la cele pentru cățeldecatifea.ro sunt mai ușor de realizat, dar ar avea mai mult succes dacă ar fi făcute de un fotograf profesionist.

Din punctul meu de vedere, Instagram presupune mai multă muncă decât Facebook. Instagram este o rețea care se bazează pe vizual, normal că cele mai urmărite conturi sunt cele care beneficiază de mâna și ochiul unui fotograf sau artist vizual.

În România, Instagram este a treia rețea ca popularitate după Facebook și Youtube conform Zelist așa că este un subiect actual pentru branduri și jucătorii din social media.

Unele conturi pe care le urmăresc sunt pur și simplu o bucurie pentru ochi, sunt picturi, sunt piese de teatru. Iată trei: abeautifulmess, nonihana_, linda_lomelino.

În ceea ce privește Best practices – cine nu dorește să afle tehnici sau strategii care s-au dovedit că aduc rezultate? Nu trebuie decât să le notezi și să le pui în practică!

Sesiunea 3 se numește Trends Section, iar speakerii vor vorbi despre New Digital Ideas și Case Studies.

Exemple de campanii de succes și noutăți pe plan digital – despre asta este vorba în această sesiune. Ambele sunt menite să inspire. Îmi place aspectul practic și de behind the scenes pe care îl aduce un exemplu de campanie pe online. De obicei speakerul spune care a fost obiectivul campaniei, cui s-a adresat și modul creativ prin care brandul a ajuns la oameni, cu rezultate.

Și acum îmi aduc aminte de un case study prezentat anul trecut la Webstock. Și te asigur că îți vei impresiona următorul client cu ideile tale inspirate dintr-un asemenea exemplu de campanie online 😛 .

Despre New Digital Ideas ce să spun? Ce poate fi mai interesant decât să fii la curent cu noutățile? Pentru că informația înseamnă putere, nu-i așa?

Care este recomandarea mea?

Toate micro-conferințele se anunță a fi interesante.

Depinde care este planul tău și ce îți dorești să obții.

În ceea ce mă privește, voi alege micro-conferințele din sesiunea 3.

Dacă anul ăsta n-ai putut să ajungi, intră pe site-ul Webstock (aici) începând cu ora 9 pentru că vei putea să urmărești conferința online.

Acestea fiind spuse, see you there 😀 !

Iulia

0 votes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *